روند هوشمندسازی مدارس
در سال ۱۳۷۹ مدارس و مجموعه های آموزشی از لحاظ کیفی و آموزش ارتقا یافته و مجموعه شرکت های مهندسی دانش بنیان رها به این امر بسیار کمک کرده است.
با ورود این مجموعه از شرکت ها فضا برای رقابتی شدن آموزش و پرورش ایجاد شد به نوعی که مدارس سعی بر این داشتند که خود را همیشه بروز نگه دارند و برای رقابت در جهت جذب دانش آموز و کسب رضایت از اولی، اقدام به پیشبرد کیفی آموزش نموده اند.
از نظر دنیای امروزی مدرسه برتر یک جریان می باشد که به صورت مداوم بر اساس نوآوری و تکنولوژی در حال تغییر است.
لازم به ذکر است تمامی مدارس موجه کشور تحت نظر یک گروه رهبری قوی اداره می گردد که سیاست های اتخاذ شده توسط آن ها، جهت دهی مشخصی در وضعیت آینده مدرسه و دانش آموزان را رقم خواهد زد.
مدیران برتر مدارس، سیستمی را انتخاب مینمایند که فعالیت ها را دقیق، سریع و بهبود بخشد.
مدیران مدارس باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت هوشمندسازی مدارس، اگر سیستم مناسبی را انتخاب ننمایند، علاوه بر اینکه مدرسه شان، هوشمند نخواهد شد، بلکه سیستم سنتی آنها نیز نسبت به گذشته ضعیف تر خواهد شد.
به طور واضح اگر انتخاب نادرستی داشته باشند، علاوه بر بدست نیاوردن چیزی، آنچه را که داشته اند نیز از دست خواهند داد.
موسسان و مدیران مدارس و مجموعه های آموزشی همیشه به این توجه مینمایند که بهترین عملکرد را برای مدرسه ایجاد نمایند.
برای رسیدن به این هدف باید از مشاورین خبره در زمینه هوشمندسازی که به مدرسه داری هم به طور کامل آگاه هستند، استفاده نمایند که شرکت ساختمان هوشمند کیانیک با داشتن کارشناسان متخصص در این زمینه از بهترین های اجرا و مشاوره هوشمند سازی به شمار می آید.
تجهیزات هوشمند سازی مدارس
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کشور ایران، ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد محیط آموزشی و یادگیری هوشمند مطابق با فناوری های روز دنیا برای تربیت دانش آموزان در مدارس که خانه دوم بچه ها است، می باشد.
در واقع هوشمندسازی مدارس یکی از دستاوردهای مهم در روند برنامه های آموزش و پرورش است که فواید و نتایج خوبی را به همراه دارد و تحولی نوین در امر آموزش همراه با تجارب واقعی محیط زندگی دانش آموزان و فردای آنها خواهد بود.
مسلم است که لازمه ی تمامی مدارس کشور حداقل رایانه و استفاده از تکنولوژی ساده ست که دانش آموزان و معلمان و حتی کادر اداری می بایست به آن مجهز باشند.
می توان خیلی ساده بیان کرد که یک مدرسه هوشمند در واقع مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری اطلاعات کامپیوتر و شبکه انجام می گیرد که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته سازمان دهی می شود تا کادر اموزشی و اداری مجموعه و دانش آموزان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.